Staples Center in Los Angeles wordt omgedoopt tot Crypto.com Arena

Staples Center in Los Angeles wordt omgedoopt tot Crypto.com Arena

Deal ter waarde van $ 700 miljoen om de locatie met 20.000 zitplaatsen te rebranden naarmate digitale munten breder worden geaccepteerd. Het Staples Center in het centrum van Los Angeles wordt omgedoopt tot de Crypto.com-arena. Hier afgebeeld is een artist impression © Crypto.com

Het Staples Center in Los Angeles, een van de bekendste sport- en entertainmentarena’s in de VS, wordt omgedoopt tot de Crypto.com Arena, de eerste dergelijke naamsverandering sinds de locatie met 20.000 zitplaatsen zijn deuren opende in 1999.

https://youtu.be/nB7xVyhQewg

Crypto platform

Het in Singapore gevestigde cryptocurrency-platform heeft ermee ingestemd om de komende 20 jaar meer dan $ 700 miljoen te betalen voor de naamgevingsrechten op het centrum van Los Angeles, volgens mensen die bekend zijn met de transactie. Verwachting Solana toekomst is positief. De rebranding wordt van kracht op eerste kerstdag, en de fysieke bewegwijzering zal naar verwachting in juni 2022 veranderen.

Naast het veiligstellen van een grote meevaller voor AEG, de eigenaar en exploitant van de arena, markeert de deal een van de meest in het oog springende marketingtrucs van een cryptocurrency-bedrijf tot nu toe en komt op het moment dat digitale munten steeds meer geaccepteerd worden door particuliere beleggers.

De arena is de thuisbasis van vier professionele sportfranchises – basketbal’s Lakers, Clippers en Sparks, en ijshockey’s Kings – en staat naast Madison Square Garden, New York, als een van de meest populaire concertlocaties in de VS.

Kris Marszalek, CEO van Crypto.com, zei: “Over een paar jaar zullen mensen terugkijken op deze dag en zullen ze denken dat dit het moment is waarop cryptocurrencies de kosmos zijn overgestoken naar de mainstream.”Op de vraag of het bedrijf van plan was cryptocurrency te gebruiken om AEG te betalen voor de naamrechten, antwoordde Marszalek: “Nee, dat doen we niet, het is gewoon een contante deal.”

Hij voegde eraan toe: “Er kan aanvankelijk wat weerstand zijn tegen het idee van [de naam] verandering, ik denk dat dat heel natuurlijk is. Maar we zijn klaar om samen te werken met de lokale gemeenschap en hen te bewijzen dat dit een verandering ten goede is en om te helpen bouwen aan een betere toekomst voor LA en de fans”.

 

Naamgevingsrechten

Als marketingproduct hebben de naamgevingsrechten van stadions een gemengd record in de VS, waarbij de titels van sommige stedelijke sport- en amusementslocaties synoniem worden met faillissementen, overnames of schandalen. Voorbeelden van de zogenaamde “stadionvloek” zijn het voormalige Enron Field in Houston en Sports Authority Field in Denver, dat is vernoemd naar de inmiddels ter ziele gegane retailer van sportartikelen.

 

Wekelijkse nieuwsbrief

Scoreboard is de nieuwe wekelijkse briefing van de Financial Times over sport, waar u de beste analyse vindt van financiële kwesties die van invloed zijn op clubs, franchises, eigenaren, investeerders en mediagroepen in de wereldwijde industrie. Registreer hier.

Staples, de in Massachusetts gevestigde detailhandelaar in kantoorbenodigdheden die in 2017 door Sycamore Partners werd overgenomen, is sinds de opening de titelsponsor van de Los Angeles Arena. In 1999 betaalde de retailer 120 miljoen dollar voor naamgevingsrechten voor 20 jaar. actueel cryptocurrency nieuws is positief. Halverwege de looptijd van de deal betaalde Staples een niet nader genoemd bedrag ineens om die rechten voor altijd te behouden.

AEG, dat ook de O2 Arena in Londen en de Mercedes-Benz Arena in Berlijn bezit en exploiteert, heeft uiteindelijk begin 2019 besloten om de levenslange rechten van Staples uit te kopen, aldus Todd Goldstein, Chief Revenue Officer. Hij zei dat de naam Staples oud was geworden en dat AEG een nieuwe brandingpartner wilde hebben met “het vermogen om de volgende generatie fans in de komende twee decennia te beïnvloeden”.

 

Behoefte

Bij het selecteren van een cryptocurrency-sponsor “denken we dat er een toekomst is en we denken dat er behoefte is aan deze industrie”, voegde hij eraan toe. Crypto.com, opgericht in 2016, is de tiende grootste beurs ter wereld voor spot cryptocurrency-transacties. De volumes bedroegen in totaal ongeveer $ 1,8 miljard in dollars over een recente periode van 24 uur, vergeleken met meer dan $ 40 miljard op de grootste beurs, Binance.

Sportsponsoring is een populaire marketingtool geworden voor cryptoplatforms voor de detailhandel. De Italiaanse Serie A-clubs AC Milan en Lazio hebben dit jaar partnerschappen getekend met respectievelijk cryptobedrijven Bitmex en Binance, terwijl Major League Baseball heeft ingestemd om van FTX zijn officiële cryptocurrency-uitwisseling te maken. Crypto.com heeft bestaande sponsoring met Ultimate Fighting Championship, voetbalclub Paris Saint-Germain en basketbal Philadelphia 76ers.

 

 

 

 

Back to top